Monday, November 26, 2012

Toxic Caves

Finally! Finally I've made it. I've been working on this level almost 2 years, of course in my free time, but with a lot of gaps, the biggest was 7 months when I moved to Canada and didn't have a PC at home for the first time. Anyway it's over and I'm pretty happy with the result.
This is an UDK remake of the place called Toxic Caves in my favorite Fallout 2 game.
Fallout 2 has a lot of interesting places but I really liked this place when I was playing
for the first time, it was in the very beginning of the game and you know nothing about the game's world. The place has been abandoned for more than 80 years and one day you came there and repaired a generator, that's actually the reason why we have some stuff in working conditions. The level had interesting progression from a simple cave to a man-made basement and eventually to the retro sci-fi interiors that was really mysterious for me - What the heck? What all this stuff is doing here?


The main goal for me was to convey the atmosphere of that place as I felt it. The level is 
pretty dark due to its desolation, that's why I was relying mostly on the video since it's hard to make interesting screenshots of a such dark level (it's like the Doom 3, they have awesome environments but you see them mostly in the flashlight spot, but it was necessary due to an atmosphere).
So, turn off the light and welcome to the wasteland. Hope you'll like it. Thanks.


P.S. Thanks to Mark Morgan for the awesome music that has been inspiring me all the way.
P.S.S. And of course thanks to the Black Isle guys. You did a matchless game!



28 comments:

  1. Потрясающе! Выше всяких похвал!

    ReplyDelete
  2. Уважаемый Роман, здравствуйте!

    Я руководитель проекта Fallout of Nevada, цель которого - создание *идейного* продолжения Fallout 2. Нам очень хотелось бы вашей помощи в его доработке. Поверьте, он действительно ст`оит того. К тому же для человека вашего уровня это будет не сложная работа (надо придумать и смоделировать шлем для главного меню и создать несколько простых гейм-роликов с низким разрешением). Пожалуйста, дайте ответ в любом случае!

    http://fallout-nevada.ucoz.ru/
    http://ru.wikipedia.org/wiki/Fallout_of_Nevada

    ReplyDelete
    Replies
    1. День добрый.
      К сожалению сейчас у меня очень мало свободного времени, этот уровень я делал с большими перерывами, что нормально, когда ты делаешь, что то один и для себя. Для команды это не приемлемо, а я не хочу подводить людей, поэтому спасибо за предложение, но в данный момент я не могу.

      Delete
    2. Тогда извините за беспокойство.

      Delete
  3. Man, that was AMAZING!!!!.! All the details, including the protective boots, OMG... Thanks for the hard work and the 'nostalgia' you bring to me!.!!

    ReplyDelete
  4. Incidentally, there is little discussion of your teaser online "Encyclopedia of Fallout": http://www.fallout-archives.com/forums/index.php?showtopic=6401

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks. I'ts interesting to know what fans think :)

      Delete
  5. Это просто офигенно, столько забытых чувств всколыхнуло. Ты супер!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Спасибо, рад, что забытые чувства вернул, хоть не на долго :)

      Delete
  6. Как у вас получается создавать такие невероятно проработанные и атмосферные локации?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Я очень люблю Fallout и очень много в него играл в своё время, так, что за атмосферу спасибо ему, я просто её перенёс на новые рельсы, а на счёт проработки, то это просто время :)

      Delete
  7. Можете раскрыть твйну, какими методами делалалась карта и в чём?
    интересно да и хочу научится)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Всё создаётся в любом 3D редакторе, какой сердцу ближе, это может быть либо Maya, либо 3DS Max, либо Softimage... Текстуры сделаны либо в Photoshop либо в Z-Brush, ну а затем всё запихано в UDK. Начни с маленькой карты, потом потихоньку к сложному и тд.

      Delete
  8. Работа впечатляющая. Хочу поинтересоваться и очень надеюсь, что это не секретная информация: с помощью каких программ было создано это видео - не монтаж, а именно "внутрення начинка" (объекты, эффекты вроде срывающихся капель, пар из вентиляционных труб и т.д) Подскажите пожалуйста.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Спасибо. Все 3D объекты выполнены в Maya, текстуры в Z-Brush и Photoshop, всё это засунуто в Unreal Engine, где сделано всё остальное - освещение, эффекты и тд. Стандартная схема производства контента для видеоигр.

      Delete
  9. Hi, I'm blown away by the work!
    Amazing. Can you do a post on how you went about, step by step making the whole area?
    It would really help someone learning like me.

    ReplyDelete
  10. 10 из 10,господи 10 из 10!С такими роликами вам бы в Бесезду идти,не откажуться!(Если она Фоллач конечно не забросили:( )

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Connect with these guys and make F2 3D in your graphic = the best game. Bethesda is not immersive. The whole engine looks like child game... http://moltenclouds.com/

    ReplyDelete
  13. Это шедевр! Атмосфера игры живёт!

    ReplyDelete